onsdag 20. mars 2013

Nakkekoteletter i estragonsaus

Estragon er ikke et krydder jeg bruker mye.
Lurer egentlig på hvorfor, for det er veldig godt.

LCHF- bloggen la ut denne oppskriften, anbefales på det varmeste!
Her er min versjon av den:

Nakkekoteletter i estragonsaus

4 nakkekoteletter, delt i to
salt
pepper
estragon
smør

Saus:
smør
1/2 rødløk, finhakket
2 dl vann
3 - 4 dl fløte
1 ss sennep
1/2 ss dijonsennep
2 ts soyasaus
2 ts tørket estragon
salt og pepper


Ha salt, pepper og estragon på kotelettene
Smelt smør i en panne og ha i kjøtttet.
Jeg fikk ikke plass til alle i panna, så stekte dem i to omganger.
Stek dem 3 min på hver side, altså 6 min tilsammen.
Ta nakkekotelettene ut av pannen og legg dem til siden.

Ha mer smør i pannen.
Stek løken myk og ha i vann.
La det koke til mesteparten av vannet har fordampet.
Ha i  fløten og tilsett sennep, soyasaus og estragon.
Smak til med salt og pepper
Legg nakkekotelettene i sausen.
La det koke noen min.
Pga noen forsinkelser her hjemme, ble mine liggende på svak varme (trinn 1) i nesten 1 time.
De ble ikke tørre av det, smakte nydlig.

Server med kokte grønnsaker.
Vi hadde brokkoli og blomkål til.
.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar