lørdag 17. november 2012

Bakte kyllingklubber Rema1000

Ny oppskrift fra Rema 1000 sine oppskriftshefter.
Denne oppskriften kommer med en lettere irritasjon.
Ingenting gikk etter planen blæææææ.
Ble godt tilslutt da.

Først så hadde jeg bare frossene kyllingklubber, økte da steketiden til en time.
Da jeg tok retten ut av ovnen, var ikke kyllingen gjennomstekt og sausen var ikke skikkelig varm.
Satt den inn 15 min til og skrudde opp temperaturen til 250 grader.
Tok ut igjen, fortsatt ikke bra.
Oppdager da at jeg også har glemt å ha oppi mandlene.
Jaja får tilsette de nå da, siden retten må inn i ovnen igjen.
Da oppdager jeg at det er tomt for mandler.... er det mulig?!
Så da ble det cashewnøtter isteden.

Ble bra tilslutt heldigvis.
Som dere forestår kan jeg ikke gå helt god for fremgangsmåten hehe.


Bakte kyllingklubber Rema1000

900 g kyllingklubber
2 dl Tyrkisk yoghurt
1 boks hermetiske tomater
2 dl fløte
100 g mandler (eller cashewnøtter)
1 stor løk eller 2 små, i ringer
2 ss olivenolje
2 fedd hvitløk, finhakkert
1 ss paprikapulver (pass på, paprikapulver er forskjellige når det gjelder styrke)
1 klype kajennepepper


Bland sammen yoghurt, fløte, hermetiske tomater, løk og hvitløk.
Bland så i olivenolje, paprikakrydder og kajennepepper.
Ha kyllingen i en ildfast form og ha over yoghurtblandingen.

Stekes i ca 40 time på 180 grader.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar