tirsdag 14. august 2012

Blåskjell i curryfløte

Blåskjell er noe jeg synes bare har sett skummelt ut,men om man intet våger man intet vinner...
Så i sommer har jeg spist blåskjell ute to ganger.
Den første gangen var det helt nydelig tilberett, den andre gangen ikke så vellykket.
Smakte mest saltvann.
Vet jo at skalldyr i lake ikke er det samme som ferskt, men kjøpte likevel blåskjell i lake.
Boksen ble stående i kjøleskapet noen dager, jeg kikket rundt på nettet etter inspirasjon.
De fleste oppskrifter er jo med ferske blåskjell så jeg lagde min egen vri.

Blåskjell i curryfløte

1 boks blåskjell i lake
1/2 rødløk
1 hvitløksfedd
oliven olje
2 ts curry
3-4 dl fløte
1/2 ts sukrin
liten bunt med gressløk

Varm oljen i en kjele.
Ha i finhakket løk og hvitløk.
Tilsett curryen også.
La det surre i ca.5 min
Ha i fløten og sukrin.
Når sausen er tyknet litt har du i gressløk.
Rett før servering har du i blåkjellene.

Vi hadde Reker og krepshaler i hvitløk- og chiliolje og  Lavkarbo focaccia (som jeg hadde tatt i en mindre form for å få den litt høyere) til.

Snadder mat!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar