torsdag 7. juni 2012

Krydderstekte sellerisnitsler

Sellerirot slutter aldri å overraske meg positivt.
Hvordan klarte jeg meg egentlig uten før ;)

Morsomt tilbehør.

Krydderstekte sellerisnitsler

1 sellerirot

1 grønnsaksbuljong terning
5 dl vann
1 stor sitronskive

2 ss tørket persille (sikkert godt med fersk også)
2 dl revet parmesanost
3 ss pofiber

1 egg

olje

Skrell sellerien og skjær i ca 1/2 cm tykke skiver.
Kok dem 2-3 min i buljongvannet,
sammen med sitronskiven.
Hell sellerien i en sil.

Bland ost, pofiber og persille.

I en skål pisker du lett et egg.

Vend selleriskivene først i egget,
og så i osteblandingen.
Trykk blandingen litt på med hendene,
og la dem tørke litt.

Varm rikelig med olje i pannen.
Stek skivene ca 4 min på hver side.
Varm/middels varme.

Legg på fat og server.
Gjerne med en dressing, ketchup eller lignenede.














1 kommentar: