torsdag 16. februar 2012

Medisterkaker lavkarbo

Jeg kjøpte inn medisterdeig, og tenkte jeg skulle være kreativ.
Ingen kreativitet å finne, så da ble det medisterkaker.

Jeg gjorde om oppskriften jeg har fått av mamma og pappa til lavkarbo.

Snadder!!

Medisterkaker:

800 g medisterdeig
2 1/2 dl fløte
1/2 dl H-melk (var tom for fløte, ellers hadde jeg nok kun brukt fløte)
1 1/2 - 2 ts salt
1/2 ts pepper
3/4 ts ingefærpulver
3/4 ts muskat

Skysaus
1/2 l vann
1 buljongterning

Bland medisterdeigen og fløten/melken.
Ingrediensene skal være kjøleskaps kalde.
Ha i salt og bland/elt godt.
Tilsett krydder mens du blander.

Sett deigen kaldt i ca 30 min.

Lag kaker og stek dem i smør til de får brun skorpe.

Trekk dem så i lyst buljongvann i ca 10 min.
Jeg fikk plass til alle i stekepannen min,
så hadde over 1/2 liter vann og tilsatte 1 terning kjøttbuljong.

Server medisterkaker og skyen med ønsket tilbehør.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar