torsdag 8. desember 2011

Lavkarbo focaccia

Jeg synes denne paideigen er så god,
så det satte meg på ideen om å lage en slags focaccia.

Det blir jo ikke som focaccia, men godt likevel synes jeg.

(Har oppdatert med noen bilder av focacciaen i mindre form, blir luftig å fin. Se under)


Focaccia

3 egg
120 gram philadelphia
35 g pofiber
1 ts bakepulver
litt salt
2 ts tør rosmarin

olivenolje
soltørket tomater i olje
maldonsalt
(fetaost, det var jeg tom for, men tanken var at jeg skulle tilsette dette.)

Bland eggeplommene og osten med en stavmikser.
Pisk hviten luftig og tilsett osteblandingen.
Bland forsiktig i pofiber, salt, bakepulver og rosmarin.

Ha røra tynt utover en bakepapirkledd panne.

Ha over olivenolje, soltørkede tomater og maldonsalt.

Stek i ca 30 min på 200 grader.



Kun halve med soltørkede tomater, siden ikke alle er like glad i det.


Focaccia med reker og krepshaler i hvitløk og chili olje.


Nye blider (august 2012):






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar