søndag 20. november 2011

Kjøttsaus med cottage cheese

Jeg liker ikke å kaste mat.
Middagsrester blir frokost eller lunsj, elsker det!
Mat i kjøleskapet som bør brukes pga dato, og rester fra tidligere middag,
prøver jeg å ta vare på og finne nye bruksområder.

I denne retten har jeg brukt restene fra tomatsausen til denne Sellerizzaen.
Som tilbehør til kjøttsausen har vi squashspagetti, da blir kjernen i squashen igjen.
Den deler jeg i biter og har i sausen.

På denne måten sparer man miljø og penger.
Og nye retter blir til :)

Kjøttsaus med cottage cheese:

1 pk kjøttdeig
ca 2 dl tomatsaus,bruk mer om du har, eller tilsett hermetiske tomater.
kjernen fra 1 squash
1 beger cottage cheese
salt, pepper
paprikapulver, chilipulver, hvitløkspulver

Stek kjøttdeigen i smør. Ha i resten av ingrediensene.
Smak til med krydder. La putre i 10 min.

Server med squash spagetti.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar