onsdag 7. september 2011

Sellerirot røsti (nøytral)

Sellerirot har endret status hjemme hos oss.
Tidligere brukte jeg den vel kun til grønnsaks suppe.
Nå står den på handlelista hver uke.

Og da "Shrinking Line" la ut oppskrift på sellerirot røsti,
var jeg ikke sein med å teste den ut.
Det angrer jeg ikke på!!

Jeg har lagd den på to måter.
En i panna og en i ovn.
Den først ganske nøytral, den andre med litt mer smak.
Her kommer oppskriften på den nøytrale.
Jeg vil seinere legge ut den med litt mer smak.
Denne er fin å bruke som et utgangspunkt,
så kan du tilsette krydder etter ønske.

Sellerirot røsti (nøytral):

5 dl revet sellerirot
5-6 dl revet ost
ca 1/2 ts salt
ca 1/4 ts pepper

Raps olje
Meierismør

Bland selleri, ost, salt og pepper godt.
Ha i olje og smør i en panne.
Når fettet er godt og varmt,
har du i en god neve med selleri blandingen.
Du får plass til 3-4 i pannen.
Skyv den litt sammen på sidene slik at den ikke blir brent på kantene.
Når røstien har fått farge på den ene siden,snur du den.
Viktig og ikke gjøre dette for tidlig for da vil den falle fra hverandre.
Stek til den har fin farge på begge sider.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar