mandag 29. august 2011

Het skinkepai

I dag prøvde jeg meg på en ny paibunn.
Den funket greit men ble litt kompakt synes jeg.
Tror jeg skal prøve med litt mindre mandelmel,
og litt mer smør neste gang.

Bunn:
4 dl mandelmel
1 dl revet parmesan
2 egg
35 g kaldt smør i biter

Kjør alle ingredienser i foodprosessor.
Trykk deigen ut i en paiform.
Forstek den på 200 grader i 10 min.

Fyll:
200 g smårett skinke
200 g sopp
2 ss meierismør
1 ss tørket persille
1 fedd hvitløk
1/2 ts salt
1/4 pepper

Del soppen og stek den i smøret til den har falt sammen,
ha i skinke og press over hvitløk.
Ha i persille, salt og pepper.

Ha dette fyllet over den forstekte paibunnen.

Eggeblanding:
3 egg
3 dl fløte
240 g cheddar revet
1 ss ketchup (grønn kork)
1/2 ss sambal oelek (chili)
1/2 krm kajennepepper
1/2 ts salt
1/4 pepper

Bland alt til eggeblandingen sammen,
og ha over alt det andre.

Stek på 180 grader i 25 min.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar