torsdag 4. august 2011

Fylte squash

Fant en oppskrift på fylte squash i reklamebladet fra "Joker".
Fra og ikke like squash for noen år siden, blir jeg bare mer og mer glad i det.
Så denne oppskriften måtte testes ut.
Selv om det ble noen små forandringer.
Jeg ble riktig så fornøyd og det falt i smak også hos mannen også,
som ikke deler samme begeistring som meg over squash,

Ingredienser:
2-3 personer

250 g kjøttdeig
2 stk squash
2 ss smør
2 små sjalottløk
1 hvitløksfedd
1/2 boks hermetiske tomater (landlord)
1/4 terning kjøttbuljong
1 dl vann
2 ts tørket persille
1 1/2 ss friske urter (timian, organo, rosmarin)
1/2 krm kanel
2 dl revet ost
salt og pepper

Fremgangsmåte:
Kok opp lettsaltet vann i en kjele og legg i squashen.
Kok i 6-8 minutter. Ta dem ut, sil og avkjøl.
Del dem i to på langs og grav ut innmaten,
men pass på at veggene er faste.

Smelt smøret i ei panne.
Finhakk løk, hvitløk og urter.
Ha det i pannen og la det frese til det blir mykt.
Tilsett kjøttdeigen og stek til det er brunt.
Ha i buljong, vann, krydder og hermetiske tomater.
Kok opp og la så fyllet koke på svak varme i minst 15 min.
Husk og smak til med krydder.

Ha squashen i en ildfast form.
Fyll med kjøttfyllet og avslutt med ost.

Stek på 225 grader i 20 min.

Jeg serverte rømme til.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar