lørdag 16. juli 2011

Pizza

På lavkarbo prøver man ofte å finne erstatninger av høykarbomat man har spist.
Pizza er en av disse rettene.
Selv synes jeg det blir litt galt å kalle erstatningen det samme,
for lavkarbo "pizza" vil aldri smake som høykarbo pizza.
Men godt smaker det likevel selv om det ikke er pizza.

Denne gangen tok jeg utgangspunkt i pizzabunn-oppskriften "petite fleur" la ut på lavkarbo.no

Slik gjorde jeg:

2 dl revet ost
4 egg
2 ts fiberhusk
2 toppet ss mandelmel
oregano
1 ts bakepulver
2 dl vann

Blandet alt godt samme og lot det stå 5-10 minutter, slik at fiberhusken fikk svelle.
Hadde røra i en langpanne med bakepapir og bredde det utover.
Stekte i 20 min, på 180 grader.

Mens bunn stekte lagde jeg fyllet.
I dag ble det litt restematfyll, må tømme kjøleskapet før vi drar på ferie.

Fyllet:
1 pk bacon
2 Jacobs baconpølser
strimler av svin og okse, noen rester som jeg marinerte i olje, salt, pepper og paprika
1/2 rødløk
revet mozzarella
revet norvegia

2 ss tomatpurè
2 ss oliven olje
3 ss fløte
5 ss vann
salt
pepper
organo



Delte baconet opp i biter og stekte det raskt for å få ut vann.
Stekte biffen raskt, ikke gjennomstekt.
Delte opp pølsene og løken.
Ristet tomatpurè, fløte, olje,vann og krydder.

Når bunnen var stekt tok jeg den ut og hadde på tomatpurèblandingen.
La utover løk, bacon, pølse og biff.
Hadde over ost.
Stekte på 250 grader i 10 minutter.

Falt veldig i smak her hjemme, blant store og små :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar